Alla inlägg under februari 2009

Av bringmylove - 28 februari 2009 15:04

Hollij!

Ursäkta att jag inte laggt upp något inlägg på länge. Det här får bli ett försenat från i tisdags.

Ja, som säkert många vet var det semledagen i tisdags. I år har jag och pappa bakat semlor.

Det är mycket godare än att köpa semlor.

Man kan bestämma hur mycket grädde man vill ha eller mandelmassa.

Alla andra år har jag tyckt att mandelmassan har varigt det godaste på semlan men i år smakade den inte alls gått. Så jag fick sitta och plocka bort en hel del mandelmassa. Och jag tyckte att det var alldeles för mycket grädde så den fick jag också ta bort.

Men som sakt gjorde vi egna semlor och dom blev super goda!

och ett tipps om man inte gillar manelmassa: lägg i äppelmos istället.

Jag vet, det värkar inte vara så gott men det är det! Det smakar mycket mer frächt och man mår inte lika illa av grädden.

Så nu har vi runt 8 semlor i frysen som vi ska äta upp. 

Det kommer nog bli en mycket mer fet fettisdag än vanligt.

Ha det bäst §

Av bringmylove - 18 februari 2009 20:38

HejHej.

Nu känner jag mej jätte konstig. Jag ska söka in till musik klass om ca 2 veckor.

(musik klass: Det är mycket mer musik lektioner i veckan och drama.)

Då ska man ska bli interjuvad och dom ska kolla om kan är tonsäker och har taktkänsla.

Jag ska sjunga och spela gitarr men problemet är att jag bara har spelat i lite mer än 2 månader. Så jag måste hårdträna.

Men ska även göra något själv som: spel en låt på ett instrumen, eller både sjunga och spela eller bara sjunga.

Dom tar bara in 28 pers och det kommer att vara jätte många som söker in.

Så jag är jätte orolig för att jag inte ska komma in. Jag bara MÅSTE komma in annars måste jag gå i en "vanlig" klass i 3 år!

Håppas Håppas Håppas jag kommer in ...


Ha det bra, för det har inte jag .


Av bringmylove - 16 februari 2009 21:34

Ni som tittar på Gossip girl har säkert märkt det men lilla Jenny Humpery har helt bytt stil. Från att ha en osäker till en medemedveten och nu ja, hon vågar värkligen vara sej själv!

J Humpery design är enligt mej hur snygg som hälst!



Jennys "nya" stil.

 

Om jag får seja det själv så tycker jag att hon har otroligt snygg stil!


Av bringmylove - 16 februari 2009 21:06

 

Snygga skor va? Hehe.

Jag kollade runt bland  mammas gamla skor och dom här hittade jag.

För ett tag sedan såg jag ett par nästan lika dana skor i en afär och tyckte dom var jätte snygga.

Det känns lite konstigti och med att mammahade dessa skorna för över 15 år sedan, och att dom nu blir moderna igen.

Men det är väll bara änne ett bevis på att modet kommer tillbaka.

Så om du är smart så spara dena skor och kläder för om 20 år kanske dom blir morderna igen :P.

Av bringmylove - 15 februari 2009 12:23

Hej Håpp alla sammans!

Nu har jag kommit hem.

Jag har haft det jätte kul! Solen sken varje dag (dock inte hela dagarna, ibland snöade det på morgonen eller blåste).

Skidåkningen var Jihoo bra :P.

Det kanns lite tråkigt att vara hemma nu, men ändå skönt. I morgon får man ju träffa alla kompisar :).

Men det är klart att jag längtar tillbaka, det hade ju inte varigt fel att åka skidor i dag med.


Här kommer lite bilder

vakrast.se eller? ;P 

Jag tror det var på toppen i  madonna di campiglio.

 Jätte fint när molnen ligger så nära bergen :)

Nästan helt ensom i skidbacken

Haha, jag åker lite skidor...


Varge kväll fick vi tre rätters (mycket bra för magen). Det va oftast mycket gott. Men problemet var att man åt så himmla mycket att man mådde illa efteråt.

Ser konstigt ut men är mummsigt

Okej det här ser inte så gått ut men smakar mumms!

Pizza i Italien<3

Maten i backen går inte häller att klaga på :P.

Italiens pizza går inte att jämnföra med Sveriges!

Vad kan vara bättre än en Italiens varmchcoklad i backen?

- Jo, en Svensk vamchocklad!

I Italien smakar som bara krämigt och konstigt. Så låt bli att beställa en chocklad där! ;P

Av bringmylove - 5 februari 2009 15:33

HoHio! Gissa vad? I mårgon åker jag till Italien :D

Alla tycker att det låter jobbit att åka buss länge, och det kan jag hålla med om! Men när man väl är på bussen och sitter och äter godis eller mat så är det faktiskt mysit!

Förra året när vi åkte på bussen vaknade jag mitt i natten på bussen och märkte att det var en jätte fin sjärn himmel.

Jag satt säker och tittade på den i en halv timma.

Och nästan det bästa: Man kan köpa varm chocklad på bussen! ;P (jag är helt galen i det).

Men nu måste jag gå och packa "/. 

Ha det jätte bra och Hej då ! <3

Presentation

Omröstning

Vem/vilka är bäst?
 Beatles
 Madonna
 Ebba grön
 Michael jackson
 Tokio Hotel
 Justin timberlake
 Britney spears
 Black sabbath
 Pink Floyd
 Deep Purple

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards